Annons
Om ITIL® Skriv ut Skicka sidan

The IT Infrastructure Library (ITIL®) togs fram av brittiska Central Computer and Telecommunications Agency (CCTA) med avsikten att på ett heltäckande sätt sammanställa erfarenheter från arbeten med att leverera kostnadseffektiva och kvalitativa IT-tjänster (IT services). Organisationer blir mer och mer beroende av IT för att kunna uppnå affärsmål och möta affärsverksamhetens behov. Det ökande beroendet leder till större krav på kvalitativa IT-tjänster. Med kvalitet menas här att tjänsterna matchar verksamhetens behov och användarnas krav och ändras i takt med att de utvecklas.

IT Infrastructure Library består av en serie böcker som ger råd om hur man tillhandahåller IT-tjänster med kvalitet. ITIL® beskriver en praxis för IT service management och erbjuder ett dokumenterat, systematiskt tillvägagångssätt som hjälper organisationer att leverera välskötta IT-tjänster när man står ansikte mot ansikte med kunskapsbrist, komplexa system, snabba förändringar, ökade och oförutsägbara verksamhets- och användarkrav. Ett systematiskt förhållningssätt till IT service management reducerar även personalens inlärningskurva.

 

Annonser

Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Vill du annonsera på ITIL.se? Skicka ett mail till info@itil.se så kontaktar vi dig!

Sök

Webbfrågan

Har ni en Change Manager eller Förändringsansvarig?
 

ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited.
ISO® är ett registrerat varumärke hos International Organization for Standardization (ISO).
ITIL.se och webbplatsens innehåll är inte på något sätt associerat med eller understött av AXELOS Limited.
© Copyright itil.se